• OMX Baltic−0,18%261,99
  • OMX Riga0,59%892,39
  • OMX Tallinn−0,37%1 685,67
  • OMX Vilnius−0,06%1 002,37
  • S&P 5000,12%5 709,36
  • DOW 300,05%42 083,53
  • Nasdaq 0,02%17 951,31
  • FTSE 1000,36%8 259,71
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,25
  • OMX Baltic−0,18%261,99
  • OMX Riga0,59%892,39
  • OMX Tallinn−0,37%1 685,67
  • OMX Vilnius−0,06%1 002,37
  • S&P 5000,12%5 709,36
  • DOW 300,05%42 083,53
  • Nasdaq 0,02%17 951,31
  • FTSE 1000,36%8 259,71
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,25
  • 10.10.15, 08:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Seda lapsed ostaksid!

Kasvatusteadlased saavad ärimeestele nõu anda ja tootearenduses suundi näidata, mis kokkuvõttes toetavad lastele kvaliteetsemate õppematerjalide valmimist ning ettevõtete ja ülikooli koostööd, kirjutavad Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudist Tiiu Tammemäe ja Tiia Õun.
Tiiu Tammemäe
  • Tiiu Tammemäe Foto: Erakogu
Tootjad on hästi kursis, mida, kellele ja miks toodavad. Nad teavad oma suurepärase toote plusse. Sageli on toodet testitud mõne tuttava lapsega, kellele see vahend on reeglina väga meeldinud.
Kuid firmal puudub detailne ning objektiivne info selle kohta, kas toode võiks olla arvestatavaks õppematerjaliks, kas ja kuidas saaks seda kohandada näiteks erivajadustega laste õpetamisel, milliseid tähelepanekuid võiksid toote arendamiseks soovitada õpetajad või lapsevanemad, kas seda saaks kasutada õppekava eesmärkide täitmisel.
Räägi õpetajaga
Eelmisel õppeaastal tegelesime Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudis koostöös ettevõtetega kolme projektiga. Kõikide projektide käigus uurisid üliõpilased üle vabariigi õpetajatelt soovitusi toodete täiendamiseks. Uurimistulemused aitasid muuta materjalid efektiivsemaks, andsid juhtnööre toote arenduseks ning tõhustasid selle turustamist.
Samas teeb uuringu läbiviimine ka tootele reklaami – õpetajad, kes ei olnud toodetega kursus, said nende kohta infot. Uuringud annavad infot ka selle kohta, mis on vajadused – näiteks Novapinuse materjalide uuringu raames selgitati ligi 400 lasteaia ja kooli õpetajalt, milliste teemade ja tegevuste kohta nad õppematerjale sooviksid, mis andis hea pildi õpetajate eelistustest.
Lisab kindlust
Millised olid projektide tulemused? Tootele sai lisada metoodika: mida lapsele selgitada, kuidas juhendada jms. Valmis ka lühike õppefilm, mida tootja saab kasutada reklaamimiseks firma kodulehel, messidel või potentsiaalsetele ostjatele edastades. Tutvumiseks on filmid laetud ka kõigile kättesaadavasse YouTube’i keskkonda.
Kasvatusteadlase kaasamine annab õppematerjalide ja mänguvahendite arendamisel ärimehele enesekindluse, et tema toode on kooskõlas pedagoogiliste põhimõtetega ja ekspertide hinnatud. Sama tajub ka ostja. Õpetaja tahab materjali, mis on kooskõlas õppekavaga ja milles on metoodilised juhendid, mille järgi tegutseda.
Autor: Tiiu Tammemäe

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.09.24, 07:00
Tule meeskonnaga gastronoomiareisile Itaaliasse restoranis Bacio!
Itaalia toitude restoran Bacio annab võimaluse üllatada oma meeskonda suurepäraste roogadega. Restorani ruumipaigutus pakub rohkelt võimalusi, et kujundada oma firmapidu meeldejäävaks sündmuseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele